Wydawać by się mogło, że rozpoczęcie kariery copywritera jest banalnie proste. Wystarczy zarejestrować się na jednym z wielu portali z ogłoszeniami zleceń do wykonania i gotowe. Mimo wszystko nie każdy odnajdzie się w tym zawodzie. By stać się dobrym copywriterem, nie wystarczy perfekcyjnie znać języka i zasad pisowni. Kluczowa jest tutaj także znajomość marketingu internetowego. Jest kilka podstawowych umiejętności, jakie powinien opanować każdy copywriter mający pragnienie spełnienia się w tego typu pracy. Jakie to umiejętności?
Co powinien umieć copywriter?
Posiadanie „lekkiego pióra” czy znajomość zasad ortografii i interpunkcji nie są jedynymi umiejętnościami, które powinien mieć copywriter. Niestety nie zapewniają też dobrego zarobku. Jeśli traktujemy copywriting poważnie i zależy nam na satysfakcjonującej pensji, to musimy nauczyć się kilku innych rzeczy. Przede wszystkim przyda nam się znajomość konstrukcji tekstów internetowych. Większość z nich została zbudowana na podstawie powtarzalnego schematu. Mamy więc tytuł, lead, nagłówki oraz akapity. Niedoświadczeni copywriterzy bardzo często opierają się na wiedzy wyniesionej z lekcji języka polskiego. Jednak Internet to coś zupełnie innego.
Kolejną ważną kwestią jest cel pisanego tekstu. Każda treść stworzona przez copywritera ma konkretne zadanie i wcale nie musi nim być sprzedaż. Teksty służą też do pozycjonowania stron internetowych albo dla przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Świadomość tego, co chcemy osiągnąć dzięki naszej pracy, jest bardzo istotna w pracy profesjonalnego copywritera.
Można śmiało stwierdzić, że copywriting polega na odnajdywaniu wiadomości i przekazywaniu ich w przystępny sposób osobom zainteresowanym. Nie wszyscy copywriterzy znają się na technologiach czy budowie, ale mimo to prędzej czy później będą musieli stworzyć tekst na ten temat. Jak sobie z tym poradzić, by nasz tekst nie był pobieżny i zwyczajnie słaby? Wystarczy zrobić szczegółowy research, by poczuć się znacznie pewniej w pisaniu.