Coraz więcej osób prowadzących własną działalność gospodarczą decyduje się promować swoją firmę w internecie w formie sklepu online bądź strony www. Kiedy jednak się w to zagłębimy, okazuje się, że otworzenie wspomnianego sklepu czy postawienie strony nie jest wystarczającym działaniem. Wtedy też najczęściej po raz pierwszy spotykamy się z terminem pozycjonowania. Czym ono jest i jakie korzyści może przynieść firmie?
Co nazywamy pozycjonowaniem?
Pozycjonowanie stron www jest szerokim pojęciem, które zawiera w sobie różnego rodzaju działania prowadzące do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki temu strony te są znacznie szybciej znajdowane i odwiedzane przez potencjalnych odbiorców. Nie jest to jednorazowe działanie, a regularna opieka i dbanie o poszczególne elementy strony. W wielu przypadkach pozycjonowanie jest kluczowe dla funkcjonowania firmy, a sklepy internetowe bez tych działań mogłyby nie istnieć.
Najważniejsze obszary pozycjonowania
Mimo że lista czynników wpływających na widoczność strony w organicznych wynikach Google jest całkiem spora, to można wymienić kilka najważniejszych obszarów. Są to:
- wysoka jakość publikowanych treści,
- optymalizacja kodu strony,
- strona przyjazna dla użytkowników,
- trafne dobranie słów kluczowych,
- linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne,
- popularność strony internetowej.
Dlaczego warto pozycjonować?
Obecnie konkurencja w wielu branżach jest tak duża, że pozycjonowanie stron www jest działaniem koniecznym. Świeżo zbudowane sklepy i strony zwykle są praktycznie niewidoczne w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ inne serwisy są odpowiednio zoptymalizowanie i posiadają dużo wartościowych treści i linków. Jeśli uda się nam zyskać większą widoczność, przełoży się to na ruch na stronie, a to wiąże się z większą sprzedażą lub też większym zainteresowaniem klientów. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona strategia pozycjonowania daje długofalowe efekty.